Saturday, April 16, 2011

WAP-WAP AIR DAN HUKUM PERTEMBUNGAN

Djaffry Hassan 09hb April 12.01 pagi

by Djaffry Hassan on Friday, April 8, 2011 at 11:56pm

Manusia yang kerap mandi akan mengimbangi wap-wap airdi persekitaran dirinya yang dikenali sebagai aura. Itulah rahsia mengambil air sembahyang sebanyak 5 kali sehari yang bertepatan dengan konsep basah kering secara berulang-ulang. Mandi air panas dan berulang semula dengan air sejuk silih berganti kini menjadi satu rawatan yang amat luar biasa di negara-negara eropah.Di jepun misalnya, aktiviti mandi di kolam air panas dan bertukar ke air sejuk juga begitu popular. Sebenarnya di situlah terletaknya rahsia kejadian getaran yang boleh memudaratkan apabila wujudnya pertembungan "thermodinamic" kepada dua keadaan yang berbeza-beza.



Begitulah rahsia angin puting beliung yang menurunkan hujan dan salji yang sejuk. Sebelum menjadikan tenaga dalam bentuk putaran ia memerlukan pertembungan udara panas dan lembab dengan udara sejuk dan kering dari kawasan tinggi. Pertembungan itu biasanya terjadi di kawasan tekanan rendah. Maka di titik kawasan itulah terjadi getaran yang memberhaya.



Pusat getaran di dalam tubuh manusia ialah di bahagian solar plexus (usus kecil yang menghadamkan pemakanan untuk menjadikan tenaga). Perut atau mana-mana organ sistem penghadaman yang lain biasanya akan mengalami tekanan yang rendah jika berlaku pertembungan kimia dalam pemakanan yang bersifat sejuk atau panas yang amat bertentangan. Dari rahsia tersebut, jelaslah bahawa mengikut sains fizik keseimbangan suhu badan akan tidak terkawal. Bagi orang yang sakit, sejuk itu merupakan sesuatu yang panas dan panas itu merupakan sesuatu yang sejuk. Maka konsep ini juga perlu menjadikan amalan untuk merawat pelbagai penyakit misteri dan kronik.

No comments:

Post a Comment