Sunday, April 24, 2011

MISTERI CAHAYA / MATA HATI

DrJaffry Hassan22hb April 8.58 ptg
by DrJaffry Hassan on Thursday, March 24, 2011 at 11:31pm
Memanglah benar bahawa cahayalah yang bertindak untuk dapat melihat sesuatu objek ataupun benda dengan ditentukan oleh warna-warna yang berbagai. Tetapi cahaya jugalah yang boleh membutakan terus penglihatan mata. Mata boleh tertipu kepada cahaya seperti yang dapat memperlahankan kelajuan cahaya atau gelombang yang hari ini disangkakan itu adalah pekerjaan sihir. 

Sebenarnya, itulah cahaya yang sebenarnya terkandung di dalam berbagai frekuensi gelombang mengikut tingkat-tingkat kelajuan yang boleh digunakan dengan berbagai tujuan yang berfaedah atau sebaliknya. Akan tetapinhari ini ia telah disalahgunakan bagi tujuan riak dan menunjuk-nunjuk agar manusia yang kurang berilmu mudah tertipu dan menjadi kagum dengan kebolehan seseorang manusia yang berkebolehan menggunakan ilmu gelombang dalam Rahsia Cahaya.

Hakikatnya silap mata tersebut adalah penggunaan teknik cahaya melalui pandangan yang boleh memancarkan gelombang frekuensi bunyi yang melambatkan gerakan cahaya dan akhirnya sesuatu objek yang sebenarnya wujud tetapi hilang. Sebenarnya getaran objek itu masih tetap ada(wujud) dan tidak bergerak sedikit pun. Itulah bukti tenaga atau zat cahaya yang tidak boleh dihapuskan terus di dalam alam yang masih penuh cahaya.

Melihat cahaya menggunakan mata adalah sesuatu yang terbatas. Akan tetapi melihat cahaya dengan menggunakan cahaya akal (HATI), maka ia dapat melepasi abstrak dalam fikiran yang tak terbatas. Hebatnya kelajuan cahaya dalam cahaya dalam rahsia bunyi maka saya percaya inilah sesuatu medium yang paling unik yang dapat merobos atau menembusi mana-mana sempadan atau dinding yang terlindung atau terkunci.

"INGATLAH BAHAWA IMAN DAN KEPERCAYAAN TELAH DIPERJELASKAN DALAM AWAL PENCIPTAAN DUNIA DAN DIAKHIR DENGAN KEMUSNAHANNYA, ADALAH DARI CAHAYA BUNYI YANG MEMBINA DAN CAHAYA BUNYI YANG MEMECAH DAN MENGHANCUR"....Inilah rahsia disebalik rahsia dalm Hukum Pertimbangan Sunnah......

No comments:

Post a Comment