Saturday, April 16, 2011

Cahaya Boleh Menghilangkan Pandangan Mata

Djaffry Hassan 14hb April 10.41 ptg

by Djaffry Hassan on Thursday, April 14, 2011 at 10:35pm

Memang benarlah bahawa cahayalah sebagai refleks, pembias, pemantulan untuk kita dapat melihat sesuatu benda, rupa bentuk atau sesuatu objek dengan ditentukan oleh warna-warna yang berbagai. Tetapi cahaya jugalah yang boleh membutakan terus penglihatan mata kita.

Mata boleh tertipu pada cahaya seperti yang dilakukan oleh pemain silap mata yang dapat memperlahankan kelajuan cahaya atau gelombang yang hari ini disangkakan itu adalah sihir. Sebenarnya, itulah rahsia cahaya yang sebenarnya terkandung di dalam berbagai frekuensi gelombang mengikut tingkat-tingkat kelajuan cahaya yang boleh digunakan dengan berbagai tujuan yang berfaedah atau sebaliknya.

Akan tetapi hari ini telah disalah gunakan bagi tujuan riak serta menunjuk-nunjuk agar manusia yang kurang berilmu mudah tertipu dan kagum dengan kebolehan seseorang manusia biasa yang berkebolehan menggunakan ilmu gelombang dalam rahsia cahaya.

Sebenarnya silap mata tersebut adalah penggunaan teknik cahaya melalui pandangan yang boleh memancarkan gelombang frekuensi bunyi yang melambatkan gerakan cahaya dan akhirnya sesuatu objek yang sebenarnya wujud tetapi hilang (kejap ada, kejap tiada). Sebenarnya getaran objek itu masih tetap ada dan tidak bergerak sedikit pun.

Itulah fakta dan bukti zat tenaga atau zat di dalam cahaya yang tidak boleh dihapuskan terus di dalam alam yang masih dipenuhi cahaya.

Melihat cahaya yang menggunakan penglihatan mata adalah sesuatu yang amat terbatas, akan tetapi melihat cahaya dengan menggunakan penglihatan cahaya hati, maka ia dapat menembusi perkara dan imej yang abstrak di dalam alam

Hebatnya kelajuan cahaya dalam rahsia bunyi maka saya percaya inilah suatu medium yang paling unik yang dapat menerobos atau menembusi mana-mana sempadan atau dinding yang terkunci.

“Ingatlah bahawa iman dan kepercayaan telah diperjelaskan di awal-awal penciptaan alam maya ini dan diakhiri masa kebinasaannya, adalah dari rahsia zat cahaya bunyi yang membina dan zat cahaya bunyi yang membinasakan”

No comments:

Post a Comment