Sunday, April 24, 2011

RAHSIA KEHEBATAN MATA KIRI


DrJaffry Hassan23hb April 4.54 ptg
by DrJaffry Hassan on Saturday, April 23, 2011 at 4:49pm
Bismillahirramnirahim.....

Setiap kejadian Maha Pencipta mempunyai pasangan keseimbangan dan sangat-sangat berhubung kait diantara satu dengan yang lain, begitu juga dengan rantaian susunan atom dan setiap sel. Tubuh sebenarnya mempunyai rahsia dwi khutub, utara dan selatan. Di bahagian atas sebagai khutub utara dan sebelah bawahnya khutub selatan. Manakala setiap sistem deria pancaindera juga mempunyai keseimbangannya diantara sebelah kanan dan juga kiri.

Fungsi kepada setiap sistem organ, kelenjar maupun kepada sistem rentak jantung semuanya berfungsi dan bertindak sebagai pengimbang dan juga sebagai penampung diantara peranan sebelah kanan maupun sebelah kiri tubuh. Selain daripada kekuatan deria mata ketiga (bulu roma) sebgai antena dan perakam atau pemerangkap memori yang sangat cekap, kehebatan mata kiri juga tidak kurang keistimewaan dan kelebihannya. 

Mata kiri berfungsi dan bertindak sebagai perakam memori "Pengingat" yang amat cekap dan telus apabila kita mampu menggunakannya dengan baik dan tepat. Kehebatannya tidak terbatas sehinggakan ianya mampu merangsang sistem kederiaan fungsi otak kanan agar menyimpan, mengingat, menghitung dan juga disebutkan sebagai otak yang matang. Penggunaanya membuatkan kita bukan sahaja semakin matang malah kita tidak akan bertindak terburu-buru, gopoh, gelojoh dan terutama sekali berkeadaan mudah berprasangka buruk pada setiap keadaan. 

Isyarat -isyarat elekrik otak yang bertindak sebagai impuls, bemula dari kiri kekanan sebagaimana pusingan darah jantung dari kiri kekanan dan pergerakan segala proton dan neutron semuanya bermula dari kiri kekanan. Inilah rahsia tawaf diKaabah hukumnya dari kiri arusnya terus kekanan.

Kaedah dan cara untuk mempraktikkan kehebatan mata kiri adalah, anda perlu belajar dengan memfokus atau melihat malah bila berkomunikasi pada setiap keadaan dengan memastikan hanya melihat segala pergerakan dengan "mata kiri" sahaja dan dengan tanpa menutup mata kanan.

Dengan bantuan kaedah ini dapat membantu anak-anak atau guru-guru dan pihak individu utuk mendapat fokus yang tinggi supaya dapat mengingati, menghafal juga mencernakan ilham apabila perlu pada masa-masa tertentu. 

Kehebatannya amat luas, kaedah yang kedua untuk memahirkannya adalah dengan cara duduk di dalam bilik yang gelap sambil pejamkan mata lebih kurang 5 minit dan selepas itu bukalah mata anda dan mulakanlah buka dengan hanya mata kiri (mata kanan jangan dibuka) melihat keadaan sekeliling sehingga anda dapat melihat jelas akan segala objek didepan anda, barulah ketika itu anda buka mata kanan anda. Di sinilah bermulanya anda akan mahir menggunakan kehebatan mata kiri anda supaya anda menjadi seorang yang bijaksana, tidak dalam buru-buru, seimbang dan semakin tenang mencari ilham serta perlahan-lahan anda akan nampak jelas kehebatan Maha Pencipta yang mana kenapa segala jirim, atom dan segala kejadian semuanya yang ada pada tubuh kita maupun pd alam maya, di wajibkan dari kiri kekanan dan mengapakah bermulanya fitrah segala pergerakan mestinya dari kiri kekanan. Renungkanlah mengapa Allah meletakkan kedudukan jantung disebelah kiri dan tidak disebelah kanan....bagi Allah tidak ada yang mustahil....semoga anda semua berjaya mempraktikkan hingga jayanya....

No comments:

Post a Comment