Saturday, April 16, 2011

Frekuensi Cahaya Dan Bunyi

Djaffry Hassan 09hb April 10.12 ptg

by Djaffry Hassan on Saturday, April 9, 2011 at 10:06pm

Frekuensi cahaya sebagai medium dalam teknik perawatan AMH dalam praktikal Pertimbangan Sunnah, sebenarnya ingin mengubah sikap dan fahaman serta kepercayaan masyarakat kepada sesuatu yang boleh dilihat dan nampak pada zahir atau dilihat oleh mata sahaja itu adalah ubat. Suatu penyakit tetap dapat dirasai, dilihat, disentuh namun tidak dapat “didengar”.

Bunyi dalam cahaya yang tidak dapat didengar, mempunyai suatu gelombang cahaya dan pengamatannya yang amat menakjubkan untuk mengekalkan apa sahaja bentuk cahaya yang mengalami kepincangan.

Apabila kita melihat keindahan alam menghayatinya dengan menggunakan mata hati yang tulus, sambil melihat dengan kebesaran Allah maka terpancarlah percikkan cahaya dari dalam dirinya akan kebenaran kepada setiap kejadian Allah SWT dan dengan sendirinya akan merasa dirinya sangat kerdil, hina, zuhud serta akan terbitlah suatu cahaya keinsafan kepada dirinya.

Apapun keadaan rahsia “cahaya” itu adalah bertingkat-tingkat atau berlapis-lapis mengikut darjat dan ukuran iman dan taqwa seseorang itu.

Cahaya yang amat hebat itu mestilah boleh berdiri sendiri. Bolehkah anda menerima dan berfikir serta menganggap bahawa sebarang atau sesuatu cahaya itu langsung tidak memberikan apa-apa pengertian kerana sifat “cahaya dalam cahaya” itu tidak kelihatan seperti sebuah jasad? 

No comments:

Post a Comment