Saturday, April 16, 2011

KEISTIMEWAAN WUDUK DAN RESEPTOR KULIT

15hb April 3.54 ptg

by Djaffry Hassan on Friday, April 15, 2011 at 3:48pm
Konsep dan kajian sains fizik telah membuktikan bahawa bulu roma dan kulit adalah agen reseptor yang sangat peka dan cekap bagi memerangkap berbagai rupa bentuk getaran gelombang frekuensi warna dan aliran elektromagnetik di persekitaran tubuh dan mampu bertindak mengubahkannya untuk menerbitkannya sebagai penghantar isyarat elektron secara elektrokimia di dalam sel tubuh melalui kulit sebagai gentian sarat motor ke sistem saraf autonomik bahagian simpatetik ke hipotalamus.

Kaedah sapuan air ke bahagian tubuh melalui kulit dalam rahsia wuduk (air dingin) dan juga mandi (air dingin) yang kerap adalah suatu teknologi penyaluran tenaga cahaya, warna, bunyi (vow / niat) yang bergabung secara sempurna dalam bentuk isyarat-isyarat elekrik yang diproses oleh otak untuk menghasilkan penyusunan tenaga asal tubuh yang telah terganggu dan bercelaru.

Wap-wap air dipersekitaran sebagai aura dirinya akan diimbangi, redup dan menjadi cantik. Ini juga bertepatan dengan konsep basah dan kering secara berulang-ulang dalam menghasilkan keseimbangan dan keharmonian tenaga dalaman serta luaran.

Inilah rahsia keindahan dan keistimewaan di dalam islam yang mana berwuduk 5 kali sehari adalah rahsia kesucian, pengimbang, rendah hati, mata hati semakin telus, kepekaan, tubuh sebagai peninding suci yang bersifat semulajadi, jiwa dan diri semakin mengenal Maha Pencipta dan banyak lagi keunikan rahsia yang tak dapat saya nak ungkapkan dengan secara bertulis......Subahanallah....

No comments:

Post a Comment