Sunday, April 17, 2011

MERAWAT PENYAKIT / AKHLAK (SIKAP)

Djaffry Hassan
by Djaffry Hassan on Monday, April 18, 2011 at 2:59am

Keutamaan bagi penyembuhan sesuatu penyakit adalah dengan meletakkan rasa bersyukur se syukurnya kepada Allah dan memohon keredhaan dan keampunan kepada Allah serta berasa insaf dan bertaubat diatas perbuatan dan kelemahan sendiri yang menyebabkan berlakunya punca suatu penyakit.

Suci dan bersihkanlah hati daripada perkara-perkara negatif, umpamanya bersangka buruk atau persepsi negatif kepada Allah maupun segala makhluk, dukacita berpanjangan, resah gelisah (merungut), hampa, hilang semangat dan sebagainya. Konsep sebenar Pertimbangan Sunnah adalah mengubahkan gejala-gejala negatif tadi kepada penerimaan yang positif, bersyukur, penyerahan,bersemangat, melihatkan akan kebesaran Maha Pencipta, pertahanan diri yang kuat serta yang paling penting memahami teknik Pertimbangan Sunnah agar jiwa lebih terbuka dan perasaan merasakan harmoni.

Dengan cara sebegini akan merubah dan membantu sistem kerja sel supaya bekerja kembali seperti asal dan penyakit akan beransur pulih di dalam tempoh masa yang tidak dijangka-jangkakan. Inilah rahsia bahawa penawar sebenar ada di dalam tubuh anda.

No comments:

Post a Comment