Saturday, July 2, 2011

KEMULIAN ASMA’ AL-HUSNA


DrJaffry Hassan16hb Mei 1.06 ptg

 DrJaffry Hassan on Monday, May 16, 2011 at 1:03pm

Firman Allah dalam surah (Al-A’raf, ayat 180) bermaksud:

“Allah Taala memiliki nama-nama yang indah, maka bermohonlah kepada-Nya itu, dan tinggallah orang-orang yang menyimpang daripada kebenaran dalam (menyebut) nama-Nya itu. Kelak mereka akan mendapat balasan daripada apa yang mereka kerjakan.”

AL-MAAJID (Yang Maha Memiliki Kemulian)

Sesungguhnya Allah Ta’ala Maha Memiliki Kemulian. Allah bersifat Maha Agung dan Suci. Kemulian-Nya tidak akan pernah luntur, pupus malah kekal abadi sepanjang masa, keagungan-Nya tidak akan pernah makzul dan kesucian-Nya tidak akan tercemar.

Diantara fadhilat zikir atau dengan menyebut AL-MAAJID ialah;

Barang siapa yang mengucapkannya sebanyak 400 kali sehari, terutama para pelajar, insyaAllah akan terang hatinya dalam pembelajaran dan pemahaman pembelajarannya.
Barang siapa mewiridkannya setiap hari, insyaAllah dia akan memperolehi rahmat dan keredhaan Allah, anda juga akan disayangi orang, keimanannya akan semakin mantap dan bersemangat.
Barang siapa yang mengucapkan sebanyak 11 kali dan meniupakannya ke dalam air kemudian diminumkan air itu kepada orang yang sedang sakit, insyaAllah penyakitnya akan sembuh.
AL-GHAFUUR (Yang Maha Pengampun)

Allah Ta’ala Maha Pengasiah dan Maha Pengampun. Allah sentiasa berkenan mengampuni setiap orang yang benar-benar bertaubat kepada-Nya.

Diantara fadhilat zikir dan menyebut AL-GHAFUUR ialah;

Brang siapa yang mengucapkannya berulang-ulang kali, insyaAllah “sakit kepala”, demam atau kesedihan yang dialaminya akan hilang.
Barang siapa yang mengucapkan sebanyak 7000 kali pada waktu malam, insyaAllah kerunsingannya akan hilang. Jika waktu siang hari membacanya insyaAllah hajatnya akan diperkenankan.
Barang siapa yang mengucapkannya sebanyak 15 kali, kemudian meniupkannya kepada anak anda di ubun-ubunnya, insyaAllah anak anda akan memperolehi kebaikan, ketenangan dan akan menjadi orang yang baik, ia juga boleh menghilangkan kerisauan, keresahan dan tekanan yang menganggu pemikiran anak anda.
Barang siapa yang mengucapkan sebanyak 100 kali ketika sedang sujud, insyaAllah anda akan terhindar daripada perkara-perkara yang mungkar.
Semoga anda dapat mengamalkannya serta memanfaatkanya dan diberkati Allah sepanjang masa….AMIN.

No comments:

Post a Comment