Saturday, July 2, 2011

KA'ABAH DAN KELAMBU HITAM






Ka'abah yang diselimuti dengan kain hitam berfungsi untuk menyerap berbagai gelombang getaran cahaya dalaman bahantara yang melakukan gerakan dari arah kanan mengelilingi ka'abah. Pada ketika itu keheningan dan ketenangan dapat dirasai lebih menyelubungi tahap kerohanian. Adalah amat tidak meragukan untuk diterima akal apabila ramai yang melakukan "ibadah tawaf" di ka'abah didapati berada di dalam keadaan yang cukup sihat dan bertenaga.

Disisi ka'abah terdapat air zam-zam yang mengandungi cas-cas positif yang boleh mengeluarkan tenaga mekanik. Air zam-zam bertekanan tinggi dan bersifat alkali. Wap-wap air terbentuk di sekitar ka'abah dan berlakulah tekanan tinggi di sekitarnya. Apabila diminum secara berdiri ia akan bergerak mengalir lurus membujur dan masuk ke dalam tubuh dan bercahaya lurus tanpa ada sebarang halangan. Ketika itulah penguraian akan berlaku, nafas akan menghasilkan karbon dioksida dan ia bertukar menjadi cahaya. Pada ketika itulah pembersihan sebenar akan berlaku.

Batu Hajarulaswad ( Batu Hitam) berfrekuensi 3.5Hz-berfungsi memerangkap segala tenaga buruk dan menyerap radikal-radikal bebas yang ada pada wajah, bulu roma, kulit malah pada gema hati manusia yang menguasai sistem kederiaan serta bunyi abadi. Batu hitam adalah simbol jasad kenyal. Dari segi saintifik, semua satelit di ruang angkasa bumi didapati bertumpu ke bahagian batu hitam yang berada di Ka'abah untuk penyebaran gelombang komunikasi yang paling hebat. Ka'abah dan ruang udaranya mempunyai gelombang bertekanan tinggi yang tidak ada di lain-lain tempat. Keistimewaan ini meletakkan ka'abah sebagai Pusat Bumi dan sekali gus merupakan Pusat Tatasuria bukannya matahari.

Keindahan bentuk 4 segi, ka'abah adalah rahsia pembentukan dan pergerakan mengelilinginya adalah rahsia tanah, berlakunya geseran ketika berjalan (bertawaf) menghasilkan pembersihan (penguraian / penyucian). Tujuh kali tawaf adalah rahsia satu tenaga (kesatuan asas) dan juga memegang rahsia kebesaran, kelengkapan dan kesempurnaan Maha Pencipta.

Inilah hakikat pergerakan yang berlaku dalam pergerakan dari kiri ke kanan secara konsisten dengan penuh keheningan dan ia boleh mewujudkan tenaga amplitud yang maksima. Perlakuan tawaf yang mengelilingi ka'abah ini adalah secara langsung merupakan terapi penguraian (Nuclear Fission) yang mampu membersihkan segala sifat kecelaan dalaman dan luaran tubuh bagaikan bayi yang baru dilahirkan. Pada perlakuan dan kesempatan ini segala doa yang kita pohonkan akan termakbul.InsyaAllah....

No comments:

Post a Comment