Saturday, July 2, 2011

CAHAYA DAN RIAKSI SEL






Cahaya matahari waktu pagi terutama bermula dari waktu subuh akan meningkatkan tenaga nukleus sel. Namun ketika maghrib, tenaga akan diserap keluar apabila terdedah kepada pancaran matahari ketika itu.

Begitu juga dengna cahaya bulan mengambang penuh yang menghasilkan ion-ion positif untuk keperluan tubuh manusia.

Sel-sel sentiasa bergertar dengan harmoni bagi mewujudkan keseimbangan kepada seluruh sistem dan tubuh. Getaran ini mewujudkan gema dengan frekuensi rendah. Jesteru, sel memerlukan pancaran cahaya sebagai tenaga yang sesuai untuk keseimbangannya.

Nukleus sel memegang rahsia spiritual dan emosional (ion positif) manakala ruangan sel adalah rahsia mental (ion negatif), Ia boleh ditakrifkan sebagai karbon yang bertaindak sebagai penapis yang sangat halus supaya tidak menyerap karacunan. Kedua-dua ion positif dan negatif perlu diseimbangkan di dalam sel menurut keseimbangan asalnya yang bersifat berpasangan. Ion-ion positif dan negatif ini mempunyai "range" atau julatnya yang sama ada tinggi atau rendah. Kadar julat yang tinggi menghasilkan suhu dan frekuensi tinggi yang tidak sesuai untuk tubuh.

Sel-sel tidak akan ditembusi oleh sebarang jisim seperti dadah dan kuman kecuali getaran atau gema sesuatu jisim itu sahaja kerana kulit atau dinding sel sangat halus dan hanya membenarkan gelombang bunyi sahaja yang boleh melaluinya.

Pencemaran sel di dalam tubuh biasanya adalah disebabkan oleh mineral berat yang mengganggu tenaga pada nukleus sel yang turut menjejaskan spiritual, emosional dan mental seseorang. Mineral berat yang berlebihan akan mencipta pergerakan zarah-zarah yang perlahan yang mengganggu keseimbangan sel.

Kerja-kerja sel yang tersendiri dan begitu rapi penciptaannya seharusnya berada di dalam keadaan sejuk dan ia takan lebih fokus apabila tidur di dalam gelap.

Penyakit diistilahkan sebgai cas-cah positif di dalam nukleus menjadi tidak seimbang atau terkeluar tenaganya daripada kedudukan asal. Formula AMH adalah bercaj positif sebagai input menggantikan cas yang terkeluar itu.

Perkara-perkara kejutan atau hentaman kuat juga sebenarnya membuatkan tenaga atau gema di dalam nukleus tersebar keluar dan berlaku reaksi pada gelagat sel yang tidak menentu seterusnya mencipta penyakit. Ini adalah kerana kuman atau zarah tenaga sentiasa berinterasi bersama sistem tenaga yang lain yang terdapat di dalam seluruh tingkat penciptaan.

Air sejuk atau ais akan mengembalikan tenaga nukleus kepada keadaan asalnya. Pergerakan di dalam ais adalah bergerakan tenaga abadi yang sentiasa wujud.

No comments:

Post a Comment