Friday, May 6, 2011

RAHSIA DAN FAKTA YANG PERLU ANDA KETAHUI


DrJaffry Hassan27hb April 10.45 ptg
by DrJaffry Hassan on Wednesday, April 27, 2011 at 10:38pm
Keseimbangan Air, Ais Dan Air Suam (Sejuk Dan Panas)

Air sejuk yang hening dapat menolong pesakit insomnia yang sukar tidur dapat mengembalikan kenikmatan tidur seperti biasa. Apabila kita tidur di dalam keadaan udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuhnya adalah kombinasi yang baik untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendek apatah lagi jangka masa panjang. Ruang udara yang panas lebih memudahkan penyebaran penyakit berjangkit kerana bakteria lebih agresif dan sangat cepat membiak dalam cuaca atau keadaan yang panas. Rahsia liputan ais di Antartika (daerah khutub selatan) dan Artik (daerah khutub utara) adalah kadar pengimbang dasar bumi yang amat panas.

"KOMBINASI DALAM BUMI YANG PANAS DAN LUARAN BUMI YANG SEJUK ADALAH RAHSIA KESEIMBANGAN TEKANAN SEMULAJADI ALAM YANG MENGAWAL GRAVITI DAN PERGERAKAN BUMI PADA PAKSINYA".

Tubuh manusia khususnya adalah sebagai medan magnet dan juga terdiri daripada khutub utara (dibahagian kepala) dan khutub selatan (daripada perut kebawah). Tahap hening, sejuk atau dingin yang menguasai dibahagian kepala adalah amat bertentangan jika terdedah daripada sinaran atau udara panas yang berlebihan.

Berikut adalah beberapa fakta yang perlu anda ketahui.....

A) Air sejuk atau ais kini dijadikan bahan perencat kepada kecederaan yang akut seperti demam panas yang biasa dihidapi ole kanak-kanak yang mempunyai potensi mengidap penyakit sawan. Begitu juga dengan atelit sukan apabila berlakunya kecederaan yang tidak dijangkakan.

B) Ais dan air sejuk atau mengunyah ais dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan.

C) Air sejuk adalah terapi yang amat popular sebagai penguat tulang yang telah patah dengan syarat ia dibalut dengan kain hitam. Air sejuk adalah dalam rahsia Nitrogen yang sangat baik untuk menguatkan tulang yang patah kerana ia mampu menyembuhkan tulang dengan lebih cepat.

D) Air sejuk secara psikologinya amat ditakuti oleh pesakit yang mengalami gangguan jin atau dikuasai oleh unsur-unsur spiritual yang jahat.

E) Air sejuk akan meningkatkan sistem imun yang luar biasa sebagai tenaga pencegahan semulajadi berbagai penyakit alahan dan jangkitan. Ketumpatan air sejuk atau ais juga memegang rahsia kepadatan molekul kristal yang paling keras, kedudukan atomnya sangat stabil, umpama intan.

F) Air sejuk juga mempunyai daya rangsangan yang boleh mengembalikan semangat orang yang telah hilang kesedaran seperti pengsan, gila dan koma, InsyaAllah kembali sedar perlahan-lahan.

G) Air sejuk lebih peka kepada gelombang frekuensi rendah yang dirakamkan melalui niat dalam amalan berwuduk. Air sejuk juga sesuai dijadikan air penawar kepada orang yang ingin merakamkan bunyi dalaman (berdoa dalam hati) yang disertakan dengan rasa kasih sayang dan keikhlasan.

H) Air kelapa muda bersifat sejuk dan amat baik untuk kesihatan kerana ia amat berkesan meneutralkan kesan keracunan dan keasidan yang berlebihan di dalam aliran darah. Tubuh secara semula jadi bersifat panas dan ia memerlukan pasangan yang bersifat sejuk. Hanya tubuh yang mati sahaja bersifat sejuk kerana kekurangan dan ketiadaan Oksigen.

I) Oksigen dan Hidrogen bersifat panas dan ia menguasai bahagian perut. Adalah menjadi suatu kesalahan memulakan amalan pemakanan di waktu pagi dengan unsur-unsur yang bersifat panas. Mulakanlah dan minumlah seteguk air sejuk atau dingin di awal pagi kerana dengan cara begini akan menguatkan perut. Cara beginilah yang dicontohi atau diamalkan oleh junjungan besar kita Nabi SAW tiap hari diawal pagi Rasulullah SAW akan minum dulu dengan air sejuk, dingin (bukan air suam atau air panas.

Semoga kita mendapat manfaat bersama...InsyaAllah

No comments:

Post a Comment