Thursday, February 10, 2011

SEMUA AMALAN UMAT AKAN D TUNJUKKAN KEPADA RASULULLAH SAW

oleh Prof Dr Jaffry Hassan
Assalamualaikum kpd semua sahabat yg d kasihi Allah, hikmah kepada rahsia hari dan dan masa dalam kerohanian sebenar.
Semua amalan umat Nabi SAW akan d tunjukkan kpd Rasulullah SAW pd hari isnin dan khamis. Inilah rahsia ROH masa dlm masa. Seperti yg d riwayatkan oleh Abu Hurairah ra, bahawasanya Rasuluulah SAW telah bersabda.
"Hidupku baik untuk anda, dan matiku pun baik untuk kamu. Ditanyakan; Wahai Rasulullah SAW, kami telah mengetahui bahawa hidup baginda itu baik untuk kami, namun bagaimana matinya baginda baik untuk kami? Rasulullah menjawab; Hidupku baik untuk kamu, kerana selama aku berada disamping kamu semua, aku selalu mengajak berbakti kepada Allah SWT, dengan hikmat nasihat yang baik.Sedangkan matiku pun baik untuk kamu, kerana setiap hari isnin dan khamis semua amalan anda diperlihatkan kepadaku, apabila aku melihat amal yang baik, maka aku merasa gembira, dan bila aku melihat amalan yang buruk, aku memohonkan ampunan kepada Allah untuk kamu."

No comments:

Post a Comment